17 oct. 2010

Balada unui somer mic

Peste joburi prost platite,
Peste firme mai zgarcite,
A venit asa, deodata,
Criza cea neasteptata.

Lunga, dura si cam sluta,
Botezandu-mi tara tuta
Cu ceva concedieri,
Cand ii bate pe someri,
Imprejurul ei departe
Risipeste-n evantai
Bani marunti,
Si pensii mici,
Preturi `nalte,
Datorii...

Si cum vine de la banci,
Blestemand
Si dand afara,
Angajatii constiinciosi
Se ascund printr-un call-center,
Iar patronii de la firme
O intampina in cale
Cu grabite falimente...
 
Doar la coada la somaj, 
De sub gluga lui de fas
A iesit un somerut
Negru, mic si inghetzat
Si de criza aranjat...

- Cri-cri-cri,
Criza gri,

Nu credeam c-o sa mai vii
Inainte, cand mancam,
Ca puteam si eu sa am
Un job mic si pricajit,

Ca sa nu cer creditare
La statul meu roman si mare,
Fi'ndca nu-mi da niciodata,
Si-apoi umple lumea toata
Ca a dat cand i-am cerut...
Dar de-acus,
Zise el cu glas sfarsit
Ridicandu-si mijlociul,

Dar de-acus s-a ispravit...
Cri-cri-cri,
Criza gri,
Tare-s mic si necajit!





Un comentariu:

  1. prima poezie p-aci :D frumoasa zi d duminica!
    apropos: nu crezi ca's cam toate gri? si toamna, si criza, si asfaltu...urat asa, eu vreau culori!!! (culori=multe, multe, multe.....)

    RăspundețiȘtergere