6 nov. 2010

Fumatorii & restrictiile

Breeeeee!

Suntem fumatori, bre, nu lepre!

Zau, iti zic. Ii pa bune.Nu tre’ sa fugi de noi, ca nu muscam.

Ah, nu suporti fumu’ de tigara? Inteleg, ai gusturi fine. Stiu ca preferi aroma dulce-acrisoara din ratb, praful de Bucuresti si iz-ul imbietor al masinutelor fara catalizator.

Dar totusi, bre! Hai ca nu suntem chiar atat de rai. De obicei fumam in haita si nu atacam. Suntem pacifisti, nu-ti suflam fumu-n nas ca sa vedem cum te faci verde (desi instinctul nostru de animale salbatice care vor sa-si vada dusmanul verde de ciuda inca zace in noi).

Oricum noi suntem prigoniti cam de prin toate locurile calduroase, pentru ca de! Cica am fi nocivi pentru grupul social de omuleti care nu pufaie trei milioane pe luna. Adevaru’ e ca noi suntem de vina! Noi, poluarea, E-urile, parabenii si epidemiile. Din cauza noastra se duce tara asta de rapa.

Si totusi, suntem si noi niste omuleti. Si vrem sa ne adapostim si noi de geruri aprige si soare arzator. Asa ca, ne ghemuim pe unde apucam sa ne pufaim banii pe care ii daruim statului nostru drag.

Dar nu suntem lasati sa fumam nici macar langa gunoaie. Pai bre! Zi tu. Da’ fii sincer! Asta nu-i discriminare? Dupa ce ca nici macar n-avem pretentii, tot suntem huliti.

Si haida-hai! Iete ca acu’ nu mai suntem lasati sa fumam nici macar pe langa ziduri. Suntem pusi sa stam ca popandaii in mijlocu’ mijlocului, pe unde vantura toata vanturile.

Oare nu s-o chema asta nesimtire, bre?

Tie ti-ar placea, bre, sa iti dam ban de la caldurica pe motiv ca ai doar un neuron activ?

Deci!

Bre, hai sa fim rezonabili, pentru ca, ti-am zis, nu muscam.

Chiar daca ne-ar placea.


***sursa de inspiratie: restrictiile impuse fumatorilor care fac parte din clasa muncitoare si isi desfasoara activitatea intr-o cladire de birouri din Bucuresti, Romanica***



6 comentarii:

  1. Pe principiul "bine ati venit in pub-ul nostru, unde nu se fumeaza, nu se bea si nu se vorbeste cu ceilalti :D"

    RăspundețiȘtergere
  2. Fumatorilor, voi nu muscati (desi uneori ar fi interesant), dar mirositi urat de ne dau lacrimile uneori.

    RăspundețiȘtergere
  3. anonimule, nu face cu fumatorii cum se face cu femeile, adik "toate femeile-s la fel" :D

    asa ca exista mai multe specii de fumatori. unii care put de te trasneste si altii cu o aroma mai putin intepatoare ;))

    RăspundețiȘtergere
  4. Tu locuiești în România? Dacă da, chiar nu înțeleg de ce ești așa supărată. Păi pe ușile tuturor localurilor scrie „În incinta acestui local fumatul este permis”. Iar salonul de nefumători este reprezentat de o masă cu 2 scaune. Cred că mai degrabă eu ar trebui să fiu supărat, având în vedere că în unele baruri/ cluburi se exagerează atât de tare cu fumatul încât nu mai pot să țin ochii deschiși. În Austria nu era permis fumatul în niciun local. Aia da țară civilizată. Chiar nu am nimic cu voi fumătorii, am prieteni fumători, dar am și prieteni care iarna preferă să nu mai iasă în oraș pentru că e plin de fum peste tot...

    RăspundețiȘtergere
  5. Andrei, nu vorbeam despre localuri ci despre o cladire de birouri din Bucuresti. Am descris io, cum am putut mai bine, interactiunea dintre fumatorii din cladirea respectiva si bodyguarzii anti-fumatori. Mentionez si ca restrictiile erau in spatiul public 'dimprejurul' cladirii.

    In localuri, intr-adevar, fumatorii o duc bine ;))

    Te-am convins? :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Corect. Scuze, nu citisem și cele două rânduri scrise mai mic în josul paginii. :P Am crezut că te referi la restricțiile pentru fumători în general.
    Mi se pare normal să nu ai voie să fumezi în birou (că doar nu mă obligă nimeni să stau 8 ore pe zi în fum de țigară), dar mi se pare corect și civilizat să poți să fumezi pe balcon sau afară, în fața clădirii. Cel puțin la mine la serviciu așa e. Aici ai dreptate, nu înțeleg de ce ar deranja pe cineva că fumezi în aer liber, că doar nu dai foc la iarbă. În ceea ce privește bodyguarzii... cel mai bine e să eviți să te aventurezi în vreo discuție inteligentă cu ei. :)

    RăspundețiȘtergere